DE MAAND SEPTEMBER - Reisverslag uit Ueckermünde, Duitsland van Arie en Nelleke - WaarBenJij.nu DE MAAND SEPTEMBER - Reisverslag uit Ueckermünde, Duitsland van Arie en Nelleke - WaarBenJij.nu

DE MAAND SEPTEMBER

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Arie en Nelleke

01 Oktober 2013 | Duitsland, Ueckermünde

Goedenavond,
September heeft plaats gemaakt voor oktober. De laatste zonnige dagen staan voor de deur. Wat hebben we er veel van gehad en vervelen doet het nooit.
Nu gaan we langzaam richting herfst. Buiten donkert het al snel en ik heb zojuist een aantal waxinelichtjes aangestoken.
Ook weer leuk.
Op 1 september fietsten we met Rita en Willem naar Jan Cees Lont.
Daar was een enorme markt met allerhande uitstallingen.
De tegenwoordig zo gewaardeerde Brocante, allerlei voedsel maar ook veel handenarbeid was er te bewonderen.,
Madeleine had er met haar vriendin een kraam gehuurd en daar wilden we graag gaan kijken.
De kraam zag er zeer verzorgd en leuk uit en er zijn een paar kleine gehaakte beestjes verkocht. Het was een erg leuk evenement met een zeer gevarieerd aanbod. De koffie met Monchou taart smaakte ons uitstekend.
We fietsten weer naar huis en Willem en Rita bleven gezellig eten.
Op 3 september gingen Louise en ik de treinkaart van 12,50 euro verzilveren. We hadden het plan bedacht om aan een "jongeman onder de dertig, die we in de trein tegenkwamen te vragen naar een getal onder de 10. Dit getal zou ons volgende perron zijn, bij een groter station waarop we dan weer in de trein zouden stappen.
Het ging niet helemaal op die dag maar we hebben behoorlijk veel gezien. Van HHW naar ASD, koffie gedronken bij Smits Koffiehuis, vandaar naar UT, de Lindt chocoladewinkel bezocht waar Janny ook was. Wederom een hele bijzondere ontmoeting is dit geweest, van UT naar ZL heerlijk gelunched en vandaar naar ALR en ASD waar we op de dam enorme bellen hebben geblazen.
Wat hebben we veel gedaan die dag en het was erg leuk.
Mijn broer Wim was jarig op 4 september maar omdat Sandra werd geopereerd, de week ervoor, sloeg hij dit jaar over. We zijn er wel eventjes geweest in de middag met Mama.
Ik heb bij Nalanie van onze kerk gegeten en er een fijne avond gehad. Later in de maand heb ik haar geholpen toen zij haar indrukwekkende levensverhaal in de kerk vertelde.

Maaike had mij een plezier willen doen en had 2 tickets voor een Nederlands zang evenement in Geestmerambacht gekocht, Helaas moest ze zelf die avond werken en ben ik er met Madeleine heen geweest.
Het was een bijzondere ervaring. Leuk om met Madeleine een avond door te brengen en we hebben veel plezier gehad.
Al was het alleen maar dat we ons afvroegen waarom ons zoiets niet kan boeien. Praten met elkaar lukt bijna niet, vooral veel bier gaat er langs en van hossen houden we ook al niet.
Toch hebben we ons uitstekend vermaakt, scoorden nog een foto met Wolter Kroes en houden er een leuke herinnering aan over.

Op zondag 8 september gingen we voor een weekje naar Zeeland. Omdat ik er, later in die week, een zijdeschilder workshop zou geven in het atelier van Jany leek het Arie een goed idee om er met de caravan heen te gaan en er een paar vakantiedagen van te maken.
We vonden van te voren al een leuke kleine camping bij een wijnboerderij.
We hadden er een leuke plek en omdat het al wat verder in het seizoen was, was het er ook lekker rustig.
Misschien ook mede door het weer want er is in die week enorm veel regen gevallen.
Dat weerhield ons er niet van om zoveel mogelijk de fiets te pakken en het eiland Schouwen Duiveland te verkennen.
Jany en Rien hebben we een paar maal ontmoet en dat was erg leuk. Ook de workshop op vrijdagavond was een succes en een ieder ging met een mooi kunstwerk naar huis.
Ik heb op 15 september mijn laatste vrijwilligersdienst bij het Molenhuys gedraaid. Jammer dat er dit jaar zo weinig mensen zijn geweest. Die misten dan allemaal de mooie expositie die Tiny Roozendaal en ik er hadden verzorgd.
Mede doordat de molen geheel gerenoveerd wordt en dat is een groot trekpunt voor de bezoekers kwamen er weinig mensen.
Samen met Madeleine ga ik op donderdagavond naar Bea in Warmenhuizen. Dat is erg leuk om met haar samen te doen.

Marijn heeft per 16 september gehoord dat er voor zijn bedrijf, PPM, collectief ontslag is aangevraagd.
Zoals met alles is het ook in dit geval, is het dichtbij je dan raakt je dat het meest.
We hopen dat hij weer een nieuwe baan mag vinden.
Maar het gaat niet best in ons land.
Marijn is trouwens 33 jaar geworden, wat een kerel al zeg!

Met Maaike en Esmee zijn we op 22 september naar Amsterdam gegaan. Maaike deed mee aan de Dam tot Damloop.
Wat een happening.
Dat begon al in de trein in Heerhugowaard.
Bijna iedere passagier ging naar Amsterdam, dat was in dit geval makkelijk te herkennen aan kleding en schoenen.
Er deden 55.000 mensen aan mee en die hebben we bijna allemaal gezien toen we in Amsterdam kwamen. Maaike haar starttijd was om tien voor half drie.
Als een speer gingen Esmee en ik naar het station om er per trein naar Zaandam te gaan. Onderweg "vond" ik een enorme ballon van 1 meter doorsnee die we meenamen in de trein.
Door de enorme omvang konden we toen de coupe niet in en moesten in de voorhal blijven staan.
In Zaandam zochten we een plekje langs het parcour en gelukkig zagen we Maaike langskomen. Die had een prachtige tijd van 1.30 uur en was er reuze blij mee.

Op 25 september kwam Mama weer eens hierheen. Ze werd gebracht door een Taxi en we hadden een erge leuke dag.
Aan het eind van de middag gingen we bij Esmee kijken die een voetbaltraining had.
Dat was erg leuk om te zien.

Op 28 september zijn we, met het sleurhutje achter ons aan naar Brabant getogen. Arie had er een vergadering in Eindhoven van World Outreage, waar ik ook altijd bij aanwezig ben, en de dag erna was er een feest bij Piet de Vries in Moergestel.
Om niet heen en weer te hoeven rijden zochten we een natuurcamping op in Oisterwijk en hadden er twee heerlijke dagen.
Onder meer maakten we op zondag een boswandeling langs 14 vennen bij Oisterwijk, we hebben genoten.
Het feest bij Piet en Tien was ook erg leuk. We kennen een aantal mensen van de familie dus vonden we direct aansluiting.
Het was daarna erg prettig dat we slecht 4.9 km. hoefden te rijden en toen al op onze plek van bestemming waren.

Hiermee eindigde de maand september en het is weer een enorm verslag geworden.
Plus dan nog alles wat ik niet vermeld heb.
Tot de volgende keer.

Verslag uit: Duitsland, Ueckermünde

HET JAAR 2013

Januari is alweer 4 dagen voorbij, hoogste tijd om aan een nieuw dagboek te beginnen. Elke dag gebeurd er hier wel iets wat het noteren waard is maar daar is geen beginnen aan.
Vandaar dat ik enkele hoogtepunten of dingen die ik graag wil onthouden noteer en er zonodig foto's bij plaats.
Op 5 januari ben ik met Wim naar Schoorl gewandeld. Een fikse klus ook omdat we beiden niet zo heel veel wandelen. We gingen met een goede temperatuur op pad, de rugzakjes op de rug en warm aangekleed. Hoewel we onderweg wat motregen voelden hadden we hier niet veel hinder van. Via Oudkarspel naar Geestmerambacht waar we opstaken en lekkere chocomel met slagroom nuttigden.
Om een uur of vier kwamen we aan in Schoorl, ook hier nog even in een leuk restaurantje wat gedronken en toen nog het laatste stukje naar Hotel Jan van Scorel.
Prachtig hotel en een prettige kamer.
Het avondeten gingen we nuttigen, op advies van de receptioniste, in Groet, bij Lekker Puh.
Lekker was het zeker.
Het was nog een fijne wandeling van Schoorl naar Groet. Zonder auto moet je alles lopen.
De volgende dag, na een heerlijk ontbijt, weer wandelend terug naar Waarland.
Het waren leuke dagen.

Er is een kunstcommissie langs geweest. Eind mei is er een tweedaagse kunstroute. Van harte aanbevolen. Door Warmenhuizen, Tuitjehorn en Waarland en ik mag ook meedoen.
Ik mag samen exposeren bij Tiny Roozendaal, vriendin uit Waarland. Zij heeft een hele mooie schuur zodat we met elke weersgesteldheid goed te bereiken zijn. We kijken ernaar uit.

Arie moest weer voor controle naar het Dermatologisch centrum in Alkmaar. Gelukkig was alles goed en mag hij 3 maanden wegblijven.

Yvonne v.d. Valk werd 60 jaar.
Bij haar 50ste waren we ook al aanwezig. Wat vliegt de tijd!
Het was erg gezellig. De feestelijke bijeenkomst was in een leuk wokrestaurant in Zaandam.
Buiten was het berekoud maar binnen warm en cosy.
Gelukkig gaat het goed met Yvonne haar gezondheid.
Op naar de 65 meid.

Tuinman Willem is langsgeweest. Hij is momenteel bezig om ons een offerte te geven voor de veranderingen die de tuin ondergaan dit voorjaar. Vanwege een te veel aan water wordt er een greppel gegraven. Tevens wordt de tuin opgehoogd.
Alles is eruit, het ziet er troosteloos uit.
Arie heeft er veel werk aan maar vindt het leuk om te doen.

In de week van 18 januari kon er geschaatst worden. In Waarland lag de ijsbaan er geweldig bij.
Esmee en Justin waren nauwelijks van het ijs te halen. Wat een verschil met vorig jaar, toen hadden ze het hoofdzakelijk koud.
Nu schaatst Esmee al hartstikke pittig en Justin wil het liefst met de grote jongens ijshockieen.
Ook een middagje met Rita op het ijs geweest, was leuk.
Mijn prikslee valt zo in de smaak dat de jeugd van het dorp er de hele dag wel op wil. Grappig.

Ook met Rita naar Amsterdam geweest op zaterdag 19 januari.
Het was de koudste en guurste dag van het jaar denk ik. We zouden naar de drie markten in de Jordaan gaan.
Dat zijn we ook met wat cafe's als tussenstop om de tenen weer beweegbaar te maken.
Het was erg leuk en in het voorjaar gaan we zeker nog eens.

Arie heeft voor de tweede keer meegedaan met het Waarlands biljart kampioenschap. Het ging hem al beter dan vorig jaar.
Uiteraard gingen we hem aanmoedigen. Na drie dagen spelen werd hij toch uit het tournooi geknikkerd.
We hebben tweemaal aan een georganiseerde wandeling meegedaan. Beide keren met de Beentjes.
De eerste was de 10.5 km. in Egmond. Wat was het koud.
Maar onze favoriete uitspraak is:
Er is geen slecht weer, wel slechte kleding.
Het was een barre wandeling maar als je dan bij het eindpunt je rode konen voelt en bij de andere ziet, dan ben je toch weer blij het gedaan te hebben.
De week erop wandelden we in Schoorl met het Noordhollands Dagblad.
Wim kon er niet bij zijn dus gingen we gedrie op pad.
Ook weer een heerlijke wandeling, veel heuvels gehad en snert en koffie. Heerlijk!

Lekker weer een paar keer naar keramiek geweest bij Beatrix in Warmenhuizen. Ook een keramisten expositie in de kerk van Warmenhuizen bezocht met Tiny. Het was hartstikke verrassend wat voor moois er gemaakt wordt door mensen.

We hadden een paar verjaardagen in de familie. Patty, Max, Egbert en begin februari Maaike. Fijn dat iedereen weer een jaar erbij mocht krijgen.
Eind januari hadden we een Nieuwjaarsborrel bij ons in huis.
De hele Hoebelaan rukte uit.
Het was enorm gezellig.
Ook nog bij een enorm gaaf huiskamerconcert bij Ilonka Ory in Heiloo geweest.
Echt een aanrader voor wie er eens iets anders wil.
Ik stop ermee, volgende keer toch maar wat eerder schrijven. Nu lijken het wel notulen van een vergadering,
groetjes