Januari en februari 2014 - Reisverslag uit Waarland, Nederland van Arie en Nelleke - WaarBenJij.nu Januari en februari 2014 - Reisverslag uit Waarland, Nederland van Arie en Nelleke - WaarBenJij.nu

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Arie en Nelleke

02 Maart 2014 | Nederland, Waarland

ZOOOOOOOOOOOOOOO
Daar beginnen we dan weer aan een nieuw dagboek. Om al onze belevenissen aan het papier toe te vertrouwen en om nog eens na te lezen. Foto's erbij geven voor mezelf altijd een nog duidelijkere herinnering. En, ik vind fotograferen een hele leuke bezigheid om te doen. Loop dan ook vrijwel altijd met een fototoestel in mijn tas.
Januari.
Voorbij gevlogen.
Het uitblijven van de winter is wel het meest in het oog springend van deze maand. Temperaturen van ver boven nul en vroege krokussen gesignaleerd. De natuur loopt een maand voor en dat is inmiddels in de tuin ook goed te merken. De knoppen zitten al aan de takken van diverse bomen.
We zijn met Wim en Sandra uit eten geweest, in Beverwijk, heerlijke tapas en een goed gesprek.
Met Max heb ik een wandeling gemaakt in Kolhorn. Het was een mooie tocht en leverde Max een mooi stempel op in zijn wandelboekje.
Ik ben naar een Open Dag geweest van allerlei cursussen in Langedijk. Wilde wat informatie hebben over het bouwen van een midwinterhoorn. Dat lijkt me zo leuk dat ik me ervoor heb opgegeven.
In oktober begint de cursus. Louise ging even mee en we hebben gekeken naar alle kunstwerken die er tentoongesteld waren.
Arie is bij de opticien geweest. Of eigenlijk heb ik hem naar binnen geloodst. Het was behoorlijk noodzakelijk dat hij aan een bril gaat.
We hebben een mooi montuur uitgezocht en nu maar hopen dat zijn blikveld weer verruimt gaat worden!
Op de maandagmiddagen proberen Rita en ik zoveel mogelijk te gaan wandelen. Dat is leuk, gezellig en zo ga je er tenminste op uit. Het komt ons beide niet elke week uit maar we hebben er een aardig ritme in.
Max en Egbert waren jarig deze maand.

Op 25 januari hebben we meegedaan aan de wandeling in Egmond. Wim liep met Arie, onze Wim dan want Wim van Rita had erg veel last van een zere knie. Ik liep met Rita.
Het was een hele mooie tocht. Zoals altijd erg goed verzorgd onderweg en altijd sfeervol. Druk in Egmond en druk in de sporthal.
Arie heeft meegedaan aan het Waarlands biljart toernooi. Hij was niet lekker en of dat de reden is geweest dat hij niet lekker speelde zou heel goed kunnen zijn. Hij maakte er niet veel van, ondanks onze aanmoedigingen van onze kant.

Op 1 februari hebben we met Max gewandeld in Medemblik. We hebben het erg leuk gehad en een extra compliment voor Max die 10 kilometer heeft gewandeld. De toch op zich viel ons wat tegen. Lange polderwegen, veel wind en dat terwijl Medemblik zo leuk is.
We willen proberen om wat meer met Max te wandelen en zo veel stempels halen voor in zijn wandelboekje.
Justin heeft een turnwedstrijd gehad. Alle Oma's en Opa's van Waarland hadden zich verzameld in de sporthal. Het was leuk om te zien wat die kleintjes geleerd hebben in een jaar. Justin viel niet in de prijzen maar heeft heel erg zijn best gedaan.
Op 3 februari kwamen dan, na 3 maanden wachten eindelijk onze shutters voor de slaapkamer.
Ha, en toen ze gemonteerd waren bleken ze net een paar centimeter te groot. Nu moeten ze weer opnieuw bij de fabriek worden besteld. De eigenaar was zeer boos want hij was al een keer voor niets gekomen toen bleek dat hij er een onderdeel niet bij had gekregen.
Nou, inmiddels hangen onze shutters maar kunnen niet helemaal dicht. In elk geval hebben we een raamdekoratie en de juiste shutters zullen vast nog wel komen.
Met Wim en Sandra zijn we naar de Nederlandse film, de Toscaanse bruiloft geweest. We vonden het een leuke film en dito avond.
Op een dinsdag begin februari zijn we met de KBO naar Nieuwe Niedorp gewandeld. We zouden er een rondleiding krijgen bij het bedrijf Trifloor. Zij veredelen tulpen en verhandelen ook pioenrozen. Heel interessant om te horen hoeveel werk er wordt verricht voordat er een nieuwe tulp op de markt komt. In de tulpenbol zit het geld, de bloem zelf wordt verkocht en levert ook nog het een en ander op. Omdat het de week voor Valentijnsdag was werden er 1 miljoen tulpen geknipt en verpakt.
Alle deelnemers van de excursie kregen een bakje met tulpenbollen mee, die staan nu mooi te zijn op het raamkozijn.

Arie had, dachten we, zijn laatste bijeenkomst van World Outreach. Na 12 jaar geeft hij het penningmeesterschap eraan. Hij heeft het alle jaren met veel plezier gedaan maar nu is het tijd voor een jongere generatie. Oh, oh, dat klinkt oud!!
Omdat de vergadering in Zwolle was gepland met als aanvangstijd 9.30 heb ik via Hotelveilingen een hotel geboekt om daar te overnachten.
Wat een schitterend hotel. Helemaal in Jugendstijl, heel erg sfeervol en je kwam er ogen te kort.
Die middag hebben we Zwolle onveilig gemaakt, die avond gekeken naar de opening van de Olympische spelen.
Om 7 uur in de avond begon er een Houseparty waarvan we hebben mee kunnen genieten!
Het ontbijt was fantastisch en we zouden best nog eens naar Hotel Fidder willen gaan.
Justin had een theater optreden in school waar Oma ook naar heeft gekeken, erg leuk.
De Wandelvereniging Samen Verder had weer een vergadering, dit maal bij ons thuis. We hebben er een nieuw bestuurslid bij. Arjan, dat is fijn. Arie en ik willen d.v. eigenlijk in Mei op vakantie en het zou toch niet kloppen als dat niet kan vanwege de vrijwilligers aktiviteiten.
Met Madeleine en Maaike, samen met duizenden andere vrouwen naar de Huishoudbeurs geweest. Veel gezien, niet heel veel nieuws, overigens maar wel een hele leuke dag om samen te beleven.

We hebben met Willem en Rita meegedaan aan een sponsorwandeling voor de spierziekte Duchenne. Dat vond plaats in Wijk aan Zee.
Een neef van Rita fietst al jaren een wedstrijd van 700 kilometer. Alle sponsorgelden komen toe aan Duchenne. Je kon er ook een driegangen diner gebruiken. dat hebben we gedaan en was werkelijk perfekt te noemen. Heel erg geslaagd. En hij had een prachtig bedrag bij elkaar gekregen!
Nou, dit was het wel zo'n beetje.
Ik ben al weken aan een heel groot zijden doek bezig. Een fantasie voorstelling, het wordt erg leuk.
Woensdag ga ik met mama naar Tante Rie en Oom Frits in Twello en vrijdag hoop ik mijn verjaardag te vieren.
We zijn blij en dankbaar met alles, hebben nog wel wensen en die zijn voornamelijk op het vlak van herstel bij mensen dicht bij ons.
Goed, einde eerste verslag 2014
op naar de volgende.

p.s. de Olympische spelen is een groot Oranjefeest geworden we hebben
wel 24 medailles gewonnen en waren oppermachtig op alle schaatsafstanden. We hebben ervan genoten!
Inmiddels hebben we ook mijn 59ste verjaardag gevierd. Heel gezellig, veel familie en vrienden allemaal aan de stamppotmaaltijd.

• 03 Maart 2014 - 12:33

De Valkjes:

Lieve Nelleke,
    Zo, dat is alweer een aardig verslag aan het begin van een nieuw boek van een kersvers 2014!
    Wij hopen dat ook dit boek weer vele mooie avonturen gaat bevatten met mooie foto's. Dat zal vast lukken, want bij jullie valt er altijd wel iets te beleven.
    Geniet dus van dit jaar en wij kijken al uit naar het midwinterhoorn concert in 2015!

Verslag uit: Nederland, Waarland

ZOOOOOOOOOOOOOOO
Januari.
Voorbij gevlogen.
Max en Egbert waren jarig deze maand.

Nou, dit was het wel zo'n beetje.
Goed, einde eerste verslag 2014
op naar de volgende.