Van alles wat in januari 2013 - Reisverslag uit Waarland, Nederland van Arie en Nelleke - WaarBenJij.nu Van alles wat in januari 2013 - Reisverslag uit Waarland, Nederland van Arie en Nelleke - WaarBenJij.nu

Van alles wat in januari 2013

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Arie en Nelleke

04 Februari 2013 | Nederland, Waarland

Nou, ik zit even te grommen hoor achter de computer. Heb net 45 minuten zitten typen om te beginnen aan een jaarverslag van 2013. Is alles weg!!!!
Ik ben er geen vrienden mee met die computers.
Dus nog maar eens beginnen.
Op 5 januari met mijn broer naar Schoorl gegaan. Lopend. Rugzakje op en stappen maar. We zouden er een nachtje overblijven dus we hadden qualitytime samen.
Het was fris en in de middag motterde het wat maar we hadden er geen hinder van. Via Oudkarspel naar Geestmerambacht waar we een warme chocomelkstop hadden. Toen dwars door naar de dijk die Koedijk met Schoorldam verbind. Een leuke wandeling.
In de middag in Schoorl nog eens opgestoken in een restaurantje en toen het laatste stukje naar Hotel Jan van Scorel. Een erg mooi hotel.
Die avond naar Groet. Ja, ook weer gelopen. Zonder auto doe je alles lopend. Maar het was een lekker stukje van 2.1/2 kilometer heen en later ook weer terug. Heerlijk gegeten in Lekker Puh.
De volgende dag schitterend weer, het leek wel voorjaar. Het was echt genieten en ondanks dat we weing hadden gewandeld waren we niet eens stijf. Het was erg leuk, heerlijk weer, mooie omgeving en goed gezelschap.

Er is een kunscommissie in huis geweest. Eind mei is er in Warmenhuizen, Tuitjehorn en Waarland een tweedaagse kunstroute. Ik mag meedoen. Leuk, ik kijk ernaar uit. Bij Tiny Roozendaal mag ik op hun terrein staan met mijn te exposeren objekten en schilderijen. Ze hebben een pracht van een grote schuur dus mocht het regenen dan staan wij droog.
Vanmiddag kwamen ze overigens nog een keer. Nu om foto's te maken voor de folder die uitgegeven wordt.

Arie moest voor controle naar het dermatologisch centrum in Alkmaar. Het gaat goed en hij mag weer drie maanden wegblijven.

Op 12 januari vierde Yvonne vd Valk het heugelijke feit dat ze 60 jaar is geworden. Tien jaar geleden waren we ook van de partij. Het was een zeer koude avond dat we naar Zaandam reden maar binnenin het restaurant was het gezellig en warm!
En Yvonne was echt jarig. Ze had geboortekaartjes gevraagd en doormiddelvan een oproep in de W4 kreeg ik 450 kaartjes voor haar. De oudste dateerde uit 1948, het geboortejaar van Arie.

Tuinman Willem is geweest. Doordat we veel wateroverlast hebben in de tuin gaat de tuin op de schop. Rondom komt er een soort van greppel, de tuin wordt verhoogd en alle gebouwtjes zijn nu verplaatst of gesloopt.
we wachten nog op de offerte maar Willem wil eind maart al beginnen.

Met Rita naar Amsterdam geweest. Naar de drie zaterdagmarkten in de Jordaan. Dat deden we op de koudste dag van het jaar. Wat was het koud en guur. Ik vind het niet zo gauw koud want daar kun je je goed op kleden maar nu was het echt berekoud. We gingen telkens een restaurantje binnen om weer bij te komen. Toch hebben we ervan genoten en gaan op een warmere zaterdag beslist nog eens terug.

We hebben ook met Rita en Wim gewandeld. In Egmond tijdens de wandeltweedaagse en in Schoorl. (hier was Wim niet bij). Het waren beide erge mooie tochten en elke keer ben je weer blij dat je het gedaan hebt. Beide tochten waren pittig. Veel klim en klauterwerk maar o zo leuk. Met telkens wel weer een verrassing in de vorm van een mandarijntje of een kop koffie. leuk hoor.

In januari hadden we een aantal dagen onze ijsbaan weer.
Ze maken de entourage elk jaar mooier. Nu was er een echte kantine met kacheltjes en een koek en zopie.
Esmee en Justin en ook Oma hebben er erg van genoten. Esmee schaatst al heel pittig en durfde zelfs los te schaatsen. Justin wil stoer met de jongens meedoen en had ook een ijshockeystick en een puck. Leuk hoor. Ik heb wat rondjes gereden op mijn prikslee. Ik had steeds een aantal kinderen achter me aan die ook op de prikslee wilden.
Toen ik zei dat ik zelf ook weer eens een rondje wilde prikken zei er een:
Ja, maar u bent al drie rondjes geweest!!

Deze maand weer een paar maal naar Keramiek in Warmenhuizen geweest. Zo leuk om te doen.
Ook naar een expositie in Warmenhuizen waar veel keramisten uit Noordholland exposeerden. Genieten al die mooie kunstwerken.

Met Robert en Louise een paar maal samen gegeten om daarna spelletjes te doen.
Een prima formule waarin we elkaar nog vaak hopen te ontmoeten in het nieuwe jaar.
Verder hadden we nog een aantal verjaardagen; Patty, Max, Egbert en gister vierde Maaike haar verjaardag.
Mijn moeder, Madeleine, Egbert, Thom en Max bleven onverwachts bij ons eten. Wat erg gezellig was.
Bij Max is een reuze kies getrokken met vier enorme wortels. Maar klagen ho maar. Max is een bikkel.

We hadden hier ook nog een Nieuwjaarsborrel met de HELE straat.
Het was leuk en erg ontspannen. Op deze manier leer je de buren wat beter kennen en zij ons ook natuurlijk.

Arie heeft voor de tweede maal meegedaan aan het Waarlands biljart kampioenschap. Hij heeft het goed gedaan en heeft drie dagen gespeeld.
Nou, de maand is voorbijgevlogen en ik heb lang niet alles neergeschreven, dan zou het een nog langer verhaal worden.
Nu maar hopen dat het (voor de tweede keer) lukt.
groetjes Nelleke

• 04 Februari 2013 - 21:13

Rita:

Hoi nelleke, wat leuk om jullie verslag weer te lezen. Weer heel veel leuke dingen ondernomen, leuk hoor met al die gezellige foto's erbij. gr van ons

• 06 Februari 2013 - 12:02

Loes:

Hoi Nelleke, Hoe krijg je het voor elkaar om zoveel dingen te ondernemen,je bent een duizendpoot!
    Het knappe hiervan vind ik dat je naast al die leuke dingen doen ook altijd voldoende aandacht hebt
    voor je familie en anderen! Ze boffen maar met jou! gr, Loes.

• 14 April 2013 - 12:44

Sonja En Sjoukje:

Dag lieve Nelleke en Arie,

Wat hebben jullie weer leuke dingen beleefd met de kinderen en kleinkinderen. De foto's laten duidelijk zien hoe de kinderen hebben genoten en dan genieten oma en opa natuurlijk ook. Wij hebben genoten van Jordanië en van de groep waarmee we op reis waren. Heerlijk weer gehad zo tegen de dertig graden, maar s'avonds fris.

Liefs van Sonja en Sjoukje

Verslag uit: Nederland, Waarland

HET JAAR 2013

Januari is alweer 4 dagen voorbij, hoogste tijd om aan een nieuw dagboek te beginnen. Elke dag gebeurd er hier wel iets wat het noteren waard is maar daar is geen beginnen aan.
Vandaar dat ik enkele hoogtepunten of dingen die ik graag wil onthouden noteer en er zonodig foto's bij plaats.
Op 5 januari ben ik met Wim naar Schoorl gewandeld. Een fikse klus ook omdat we beiden niet zo heel veel wandelen. We gingen met een goede temperatuur op pad, de rugzakjes op de rug en warm aangekleed. Hoewel we onderweg wat motregen voelden hadden we hier niet veel hinder van. Via Oudkarspel naar Geestmerambacht waar we opstaken en lekkere chocomel met slagroom nuttigden.
Om een uur of vier kwamen we aan in Schoorl, ook hier nog even in een leuk restaurantje wat gedronken en toen nog het laatste stukje naar Hotel Jan van Scorel.
Prachtig hotel en een prettige kamer.
Het avondeten gingen we nuttigen, op advies van de receptioniste, in Groet, bij Lekker Puh.
Lekker was het zeker.
Het was nog een fijne wandeling van Schoorl naar Groet. Zonder auto moet je alles lopen.
De volgende dag, na een heerlijk ontbijt, weer wandelend terug naar Waarland.
Het waren leuke dagen.

Er is een kunstcommissie langs geweest. Eind mei is er een tweedaagse kunstroute. Van harte aanbevolen. Door Warmenhuizen, Tuitjehorn en Waarland en ik mag ook meedoen.
Ik mag samen exposeren bij Tiny Roozendaal, vriendin uit Waarland. Zij heeft een hele mooie schuur zodat we met elke weersgesteldheid goed te bereiken zijn. We kijken ernaar uit.

Arie moest weer voor controle naar het Dermatologisch centrum in Alkmaar. Gelukkig was alles goed en mag hij 3 maanden wegblijven.

Yvonne v.d. Valk werd 60 jaar.
Bij haar 50ste waren we ook al aanwezig. Wat vliegt de tijd!
Het was erg gezellig. De feestelijke bijeenkomst was in een leuk wokrestaurant in Zaandam.
Buiten was het berekoud maar binnen warm en cosy.
Gelukkig gaat het goed met Yvonne haar gezondheid.
Op naar de 65 meid.

Tuinman Willem is langsgeweest. Hij is momenteel bezig om ons een offerte te geven voor de veranderingen die de tuin ondergaan dit voorjaar. Vanwege een te veel aan water wordt er een greppel gegraven. Tevens wordt de tuin opgehoogd.
Alles is eruit, het ziet er troosteloos uit.
Arie heeft er veel werk aan maar vindt het leuk om te doen.

In de week van 18 januari kon er geschaatst worden. In Waarland lag de ijsbaan er geweldig bij.
Esmee en Justin waren nauwelijks van het ijs te halen. Wat een verschil met vorig jaar, toen hadden ze het hoofdzakelijk koud.
Nu schaatst Esmee al hartstikke pittig en Justin wil het liefst met de grote jongens ijshockieen.
Ook een middagje met Rita op het ijs geweest, was leuk.
Mijn prikslee valt zo in de smaak dat de jeugd van het dorp er de hele dag wel op wil. Grappig.

Ook met Rita naar Amsterdam geweest op zaterdag 19 januari.
Het was de koudste en guurste dag van het jaar denk ik. We zouden naar de drie markten in de Jordaan gaan.
Dat zijn we ook met wat cafe's als tussenstop om de tenen weer beweegbaar te maken.
Het was erg leuk en in het voorjaar gaan we zeker nog eens.

Arie heeft voor de tweede keer meegedaan met het Waarlands biljart kampioenschap. Het ging hem al beter dan vorig jaar.
Uiteraard gingen we hem aanmoedigen. Na drie dagen spelen werd hij toch uit het tournooi geknikkerd.
We hebben tweemaal aan een georganiseerde wandeling meegedaan. Beide keren met de Beentjes.
De eerste was de 10.5 km. in Egmond. Wat was het koud.
Maar onze favoriete uitspraak is:
Er is geen slecht weer, wel slechte kleding.
Het was een barre wandeling maar als je dan bij het eindpunt je rode konen voelt en bij de andere ziet, dan ben je toch weer blij het gedaan te hebben.
De week erop wandelden we in Schoorl met het Noordhollands Dagblad.
Wim kon er niet bij zijn dus gingen we gedrie op pad.
Ook weer een heerlijke wandeling, veel heuvels gehad en snert en koffie. Heerlijk!

Lekker weer een paar keer naar keramiek geweest bij Beatrix in Warmenhuizen. Ook een keramisten expositie in de kerk van Warmenhuizen bezocht met Tiny. Het was hartstikke verrassend wat voor moois er gemaakt wordt door mensen.

We hadden een paar verjaardagen in de familie. Patty, Max, Egbert en begin februari Maaike. Fijn dat iedereen weer een jaar erbij mocht krijgen.
Eind januari hadden we een Nieuwjaarsborrel bij ons in huis.
De hele Hoebelaan rukte uit.
Het was enorm gezellig.
Ook nog bij een enorm gaaf huiskamerconcert bij Ilonka Ory in Heiloo geweest.
Echt een aanrader voor wie er eens iets anders wil.
Ik stop ermee, volgende keer toch maar wat eerder schrijven. Nu lijken het wel notulen van een vergadering,
groetjes